[pp.finland] FYI: Journalistikstuderande vid Åbo Akademi söker finska piratpartister för dokumentär (på svenska)

Thomas Nybergh thomas at nybergh.net
Thu Oct 1 17:01:29 CEST 2009

Hej

Fredrik återkom här om dagen med följande frågor, jag skriver svar så
snart som möjligt. Om förslag finns, kontakta mig!

####################
Jag kan skicka ett par frågor här :) ifall du vore så vänlig att svara
på dessa så har vi lite bakgrundsinfo om partiet

Varför grundades partiet?
Fanns det enligt din mening efterfrågan för ett sådant parti?
Vad har ni för åsikter om fildelning, och artisters rätt till eget material?
Hur ska vi klara av att leva i framtiden ifall allt ska vara gratis?
Hur borde musikindustrin se ut?
Vad tror ni er åstadkomma och hur ser det ut att gå?
Vad anser ni om den nuvarande lagstiftningen?
Är de flesta medlemmarna unga eller finns äldre?
Vilka tror du håller på med piratism?

Skickar mer frågor senare. Kan hända att vi sedan frågar samma frågor
då vi filmar, men då är det bara att svara samma sak, typ.
Hörs senare!
//Fredrik

Thomas Nybergh  |  thomas at nybergh.net
web: http://www.nybergh.net