[pp.finland] FYI: Journalistikstuderande vid Åbo Akademi söker finska piratpartister för dokumentär (på svenska)

Thomas Nybergh thomas at nybergh.net
Mon Sep 14 15:26:58 CEST 2009

Hejs

Fredrik Westblom, journalistikstuderande vid Åbo Akademi i Vasa
http://www.facebook.com/PaxMayne (fwestblo [ät] abo.fi)
kontaktade mig idag och hade inledande frågor inför ett
dokumentärfilmsprojekt om p2p och var intresserad om
piratperspektivet. Jag sade att jag möjligtvis kan tänka mig att
ställa upp med intervju och material.

Jag presenterade mig som suppleantmedlem av Piraattinuorets syrelse
och webfunktionär och skickade Hufvudstadsbladets ledare om
piratrörelsen som introduktion
http://www.hbl.fi/text/ledare/2009/8/31/d31383.php
Jag sade nåt kort våra utmaningar gällande att presentera piratpolitik
ur annan utgångsvinkel än "gratis musik på nätet".

Jag är inte tränad i Public relations-saker och har inte talat med
genomtänkt retorik på en ganska lång tid, så jag har ganska lite
färdigt att bjuda på här. Jag kommer att hålla kontakt med Fredrik och
förhoppningsvis få veta nåt om vad hans team behöver. Jag kommer att
höra mig för med Piraattipuolue och hoppas på att, då jag har frågor,
få tips av er som har mer erfarenhet av massmedia.

Thomas Nybergh  |  thomas at nybergh.net
web: http://www.nybergh.net
cell: +358400843172