[Pp.se.goteborg] Valstuga

jacob.hallen at piratpartiet.se jacob.hallen at piratpartiet.se
Thu Aug 19 00:12:20 CEST 2010

Hej,

jag har nu fått tillstånd att ställa upp Piratbussen som valstuga på
följande platser:

- Kungsportsplatsen
- Hjalmar Brantingsplatsen
- Frölunda Torg
- Kortedala Torg

Brunnspaken är fullbelagd, Götaplatsen tillsåts ingen uppställning.
Angered Centrum är tydligen privat mark.

Jag har betalt polisen 600 kr för tillståndet och det ser ut som om
kummunen vill ha 840 kr för sitt utlåtande om saken. Därmed har jag
nyttjat alla pengar som finns i valkretsbudgeten och mer till. Det verkar
dessutom som om man egentligen ska söka dispens hos Trafikkontoret för
att få ställa upp ett fordon i strid mot gällande trafikföreskrifter.
Jag tror vi skiter i den saken.

Det är lite surt att vi inte kan stå i Brunnsparken, men vi får satsa
på att finnas på Kungsportsplatsen i stället. Jag tror det är ungefär
lika bra. Sedan kan vi säkert hitta en plats att stå på i närheten av
Brunnspaken lite närmare valdagen. Vi kan ju ställa oss på en
parkeringsruta utan att ha något tillstånd över huvud taget.

Jacob