[Pp.se.goteborg] Roll: event-finder

Olof Bjarnason olof.bjarnason at gmail.com
Mon May 17 13:18:59 CEST 2010

Hej PP-aktivister i GBG-trakten!

Efter att ha läst Jacobs blogginlägg om att synas tidigare idag, kom
jag på att det hade varit bra att ha en roll inom regionen, som bara
har till uppgift att helt enkelt hitta evenemang.

T.ex. genom att sätta upp en padda, där länkar samlas/organiseras
efter datum, osv.

"Event finder" - eller ännu bättre om vi hittar ett svenskt ord.

Som det är nu känns det lite som slumpen avgör för mig personligen om
jag får reda på ett evenemang som är på G. Det var det som hände med
Hammarkullekarnevalen -- som jag helt glömt bort om jag inte träffat
en man som började diskutera saken med mig på flygbladsutdelningen.

Likadant var det med Noréns fria-ord-manifestation (med koppling till
Dawit Isaak). Den hörde jag bara på P1 för jag råkade sitta still i en
bil några minuter och lyssna.

Om någon tar på sig att leta, leta, leta kanske lägga tid på detta
nästan dagligen, har vi massor att vinna!

--
http://olofb.wordpress.com