[Pp.se.goteborg] Ny valkretsledare

jacob.hallen at piratpartiet.se jacob.hallen at piratpartiet.se
Sat Jan 1 03:04:00 CET 2011

Hej allihop och Gott Nytt år.

Den 30 december höll vi val av ny valkretsledare i Göteborg. Vi hade 2
kandidater, Ver Takeo och Nicholas Sahlqvist. I en sluten omröstning fick
Ver majoriteten av rösterna och är därmed vald till vakretsledare. Vår
distriktsledare. Daniel Svensson, som formellt har ansvaret att utse
valkretsledare har bekräftat vårt val.

Ver Takeo är därmed valkretsledare för Piratpartiet i Göteborg och de
facto ledare för pirater i Mölndal, Härryda och Partille. Ver kommer
inom kort att utveckla sina planer för Piratpartiet i Göteborg, men jag
kan redan nu avslöja att vi kommer att arbeta på att ta fram en bredare
lokalpolitisk plattform inför valet 2014. Vi vill att alla medlemmar
engagerar sig i det här arbetet tidigt, så att vi kan ha något som är
stabilt och genomarbetat när valrörelsen börjar.

Själv vill jag tacka alla som har aktiverat sig under min period som
valkretsledare. Det har varit en vitamininjektion för mig att få leda er
under året, trots vårt usla resultat i valet. Det är ni, lokala
aktivister, som har varit en källa till inspiration och energi. Politik
tar jättelång tid och trots att våra hjärtefrågor är aktuella så är
medborgarna inte redo att ge oss sitt förtroende. Det tog suffragetterna i
England 12 år innan de togs på allvar och det tog Alf Svensson 18 år att
få in Kristdemokraterna i Sveriges riksdag. Vår tid kommer också, om vi
är uthålliga och inte tappar hoppet.

Även om jag kliver av som valkretsledare så kommer jag att vara aktiv i
PP Göteborg. Jag kommer också att fortsätta blogga på
http://blogg.openend.se.

Jacob Hallén
Valkretsledare emeritus