[pp.se.vastmanland] Diskutera och eventuellt skicka in debattartikel angående WyWallet och bidrag via sms?

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Fri Mar 8 09:37:23 CET 2013

2013-03-08 08:41, Christoffer Holmstedt skrev:
> Då måste det bevisligen finnas några konkreta punkter vi vill
> förbättra här i Sverige. Givetvis är flera av dessa frågor på
> riksdagsnivå men förhindrar jag ju inte ett inlägg eller två i
> lokalposten. Några tips på var jag kan börja gräva efter fakta på
> detta ämne?

Det har skrivits en del i media om detta - läs dem och se vilka
lagar de talar om så kommer du det hela på spåren.

Google är din vän. Gäller bara och veta vilka termen man skall
söka på så hittar man mycket skrivet i frågan.

Annars kan man göra som riktiga politiker - skriva en debattartikel
om terroristen på VL-bussen och förkasta fenomenet utan att bry sig
varför det uppkommer.  Jag tror det funkar det med. Då kan man helt förkasta
all lagstiftning som orsakat att det blev som det blev och skjuta in sig på
hur riksdagen inte kan skapa vettig lagstiftning.

För ibland kan det vara bra och inte veta allt - utan bara att säga
hur man tycker och hur man tycker det borde vara och egentligen
vara helt ointresserad varför något blev som det blev. Sedan tillsätter
man en utredning som ser över frågan och ser över problemet och ger förslag
till hur man fixar till det.

För i grunden är det mycket absurt att man måste registrera betalning på småbelopp
för att komma åt terroristfinansiering.