[pp.se.vastmanland] Internet

Mattias Lennartsson mattias.lennartsson81 at gmail.com
Fri May 17 12:34:32 CEST 2013

Hej!

Jag har varit och hämtat nyckel till borgmästargården idag och
det kommer även finnas en projektor som vi får låna, med
VGA kontakt.

Kylskåp finns för maten och micro som verkar fungera. Vattenkokare
fanns också där.

Whiteboardpennor och el-kontakter finns det gott om.

Men... däremot var det problem med internet. Den trådlösa
routerna är i datasalen på undervåningen som kommer vara stängd.
I princip kan man räkna med att det inte är något internet alls
på övervåningen och det finns inte heller något uttag för att
ansluta en egen router.

Så vi bör antagligen sätta upp en egen 3G router. Jag kan antagligen
låna mina föräldrars 3G router, de har också ett bra abonnemang 32 mbit/s
med 32MB data per månad. Däremot saknar de modem eftersom de
har slarvat bort det och nu använder ett 2 mbit/s modem.

Är det någon som har ett 3G-modem för operatören 3, eller ett annat
modem inkl. abonnemang någon annan stans som vi kan låna till
routern?

/Mattias

Men