[pp.se.vastmanland] Kallelse till extra medlemsmöte i Piratpartiet västmanland

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Fri Nov 29 15:43:38 CET 2013

2013-11-29 09:16, ROGER SPERRLING skrev:
> FÖR TYDLIGHETENS SKULL SÅ SVARAR JAG MED/SKRIVER JAG MINA INLAGDA KOMMENTARER MED STORA BOKSTÄVER NEDAN.....

Många epostläsare lägger till > framför gamla kommentaren när man svarar på ett brev så
då är det bara och lägga in sina utan ett > framför.

> Allt jag skrev tänkte jag skicka ut. Därför ville jag ha in kommentarer från de i styrelsen som finns på listan.
> Eftersom allt jag skrivit då inte ännu egentligen föreslagits av styrelsen då det är mina förslag.
>
> ÄR DET STADGAR DET PRIMÄRT GÄLLER? - OM SÅ ÄR DET AV INTRESSE FÖR MIG; OCH KANSKE ANDRA OCKSÅ(?)  - ATT KUNNA BIDRA MED YTTERLIGARE FÖRSLAG PÅ KOMPLETTERINGAR...

Deltagande i val och beslut om politik vi skall föra där skall tas på medlemsmöte.
Därför har vi ett medlemsmöte.

> F.Ö. SÅ MISSADE NI "AGENDA 21 MÖTET" OCH REPRESENTANTER FRÅN ALLA PARTIER SOM PRESENTERADE SINA MILJÖ-PROGRAM OCH DEBATTERADE, ETC - PÅ AROS KONGRESS-CENTER IGÅR...VÄL

Piratpartiet brukar missa de flesta av sådana möten. Tid och pengar stoppar det för det mesta.

> [...]
> med kursmaterial som då kan köras lokalt.
> NÄR, VAR HUR... OCH VEM BETALAR RESKOSTNADERNA....?
> HAR NI ÖHT ETABLERAT NÅGOT RESKOSTNADS-UTJÄMNINGS-SYSTEM...?
>
> Sedan är de upp till de lokala föreningarna att bedriva valkampanjen med det valmaterial som finns
> och utgående från den kunskap de fått genom att gå kurserna.
> TILL DELS MÖJLIGT ATT STARTA LITE SMÅTT PÅ DET SÄTTET...
> MEN SÅ BEHÖVS STEG 2 OCH 3 PÅ DEN VÄGEN; OCH >>DÅ<< GÅR DET ÅT LITE MER JOBB, KONTAKTER MED MEDIA  - OCH DÅ BEHÖVS DET MER/RÄCKER DET INTE SÄRSKILT LÅNGT MED BARA LITE PAPPER.....

Partiet har inga medlemsavgifter utan lever på frivilliga donationer från medlemmarna.

> [...]
> LÅTER RA...... MEN LIKA SJUTTON HAR FORTSATT INGEN SVARAT ÖHT FRÅN CENTRAL-KANSLIET ELLER AV NYCKEL-PERSONERNA....
> TÄNK.... OM DET HADE VARIT/VORE/ÄR EN POTENTIELL RÖSTARE SOM KONTAKTAR...... - OCH HUR DET FRAMSTÅR DÅ!?
>
> Jag tänkte se om det finns intresse att köra en aktivistkurs någon helgdag feb/mars någonstans
> för alla nya som då kommer få utbildning i att arbeta i en valrörelse.
> LÅTER BRA...... JAG ÄR EN GIVEN DELTAGARE...  SÅ SÄTT UPP MIG PÅ LISTAN REDAN NU.... OCH JAG KAN DELTA OAVSETT VILKEN DAG, TID, ETC SOM DET GÅR AV STAPELN!

Okej jag anmäler dig.

> Jag, simon och de andra aktiva hjälper till med det vi kan.
> LÅTER UTMÄRKT..... - MEN DET MESTA MÅSTE JAG OCH EV. ANDRA INTRESSENTER GÖRA SJÄLV(-A) JU....
> OCH ATT DESSUTOM BEHÖVA BETALA FÖR ATT GÖRA OCH STÅ FÖR DE STORA ARBETS- OCH TIDS-INSATSER SOM BEHÖVS - DET BLIR LITE >>FÖR<< MYCKET..... SÅ JAG TYCKER ATT REGION-AVDELNINGEN OCH CENTRALA PARTI-ORGANISATIONEN BÖR BIDRA MED DE ÄNDÅ RELATIVT SETT SMÅ INSATSER SOM BEHÖVS FÖR DETTA.... ELLER ATT >>ALLA<< INOM REGIONEN I VART FALL BORDE VARA MED OCH DELA PÅ KOSTNADER!

Regionavdelningen har i praktiken bara de pengar som vi regionalt samlat in via lokala donationer.
Vi har i dagsläget inte ens de pengar som behövs för att betala kostnaden för valsedlar för att ställa upp i valet.
Så vi som är aktiva får donera lite så det löser sig.

> Vill du ha hjälp eller svar på frågor så är denna epostlistan eller anders.lindback at piratpartiet.se bäst  :)
> OK..... HAR U PROVAT DENNA VÄG FLERA GGR NU.... - MEN DE VERKARE VARA LITEN RESPONS FRÅN ANDRA ÄN DIG...!
> ELLER ÄR DET NÅGOT JAG MISSAT/MISSAR?

jag ger bra svar :) De andra har oftast inte mycket att tillägga.

> T.EX. DEN MILJÖ-PROFILERADE DEBATTEN IGÅR KVÄLL PÅ AROS - SKULLE VI DEFINITIVT HA VARIT MED PÅ... OCH TJÄNAT MÅNGA RÖSTER PÅ!
>
> HÖR AV DIG FÖR ETT MÖTE NÄR VI KAN PLANERA LITE MER KONKRET >>VAD<<  OCH >>HUR<< VI GÖR HÄR LOKALT....

Mitt förslag. Skriv ihop ett förslag på aktiviteter vi kan ha och så skicka till denna epostlistan.

Det finns idag Ola Anderssons aktivistforum:  http://aktivistforumet.se/index.php/forum/index
och aktivismbloggen: http://aktivism.piratpartiet.se/
som då båda ger förslag till aktiviteter man kan göra för att sprida piratpartiets budskap.