[pp.se.vastmanland] Kommande social träffar piratöl och piratfika varannan vecka

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Tue Oct 22 14:03:55 CEST 2013

Mattias och jag beslöt att vi skulle ha dessa varannan vecka med 2 möten i månaden
så det blir då följande tider:

Tis 29 okt, Piratfika, Kalle på spången kl 19.00
Tor 14 nov, Piratöl, Pitchers kl 19.00
Tis 26 nov, Piratfika Kalle på spången kl 19.00
Tor 12 dec, Piratöl, Pitcher kl 19.00
Tis 24 dec, Julafton - inställt pga risk för flygande renar
Tor 9 jan, Piratöl, Pitcher kl 19.00
Tis 21 jan Piratfika, Kalle på spången kl 19.00

Jag kommer kalla till piratfika och mattias till piratölen.

Den 14 nov skulle vi kanske få besök av en person från Sala som är intressrad och bli aktiv
och jobba för att ställa upp i kommunalvalet där. Som ni kanske såg så skickade jag
ut en epost för att få folk att anmäla sig för att ställa upp i lokalvalen.

Vi har årsmöten förmodligen i början av februari då vi ändå
måste in med verksamhetsberättelsen till partistyrelsen den 15 februari.

Dock är det så att enligt stadgaran så måste vi besluta om lokalpolitikskt program
och listan på ett medlemsmöte. Så då behöver vi hitta alla som skall stå på listorna
till landsting och kommunen redan då. Därför behöver vi redan nu gå ut och söka folk.
Men det är kanske lite tidigt då få tänkt i dessa banorna ännu.

Det vore bra om allt detta är klart innan valrörelsen till EU valet är i full blom.
Några förslag på hur vi gör ?