[pp.se.vastmanland] Fwd: Velstuga

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Wed Apr 2 13:13:56 CEST 2014

2014-04-01 13:05, Mattias Lennartsson skrev:
> Hej!
>
> Det första steget borde alltså vara att göra en formell ansökan. Annars kommer
> de bara hävda att "de har ju inte ansökt".
>
> Sedan är det bra om vi får en skriftlig formulering, så att de inte i efterhand kommer på
> massa ursäkter, som att vi ansökt för sent, etc.
>
> Sedan är det bara att samtidigt gå till media och överklaga beslutet.

Information om vad som kommer hända:

1. Imorgon kommer de 3 ordförandena för valnämnden att informellt träffas och diskutera frågan.

2. Idag kl 15.30 så kommer jag deltaga i Radio Västmanland och snacka om frågan.

Det är min uppfattning att jag har frågan under kontroll och tekniska kontoret kommer inte bli glada
och förmodligen inte heller de politiska partierna. Efter att ha läst på om lagen så är jag rätt
säker på att kommunen - om den tänker sig uppfylla lagarna - måste backa i frågan.

Men vi kommer vinna alternativt så får vi stämma kommunen
och gråta ut mera i media.