[pp.se.vastmanland] Fwd: Velstuga

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Wed Apr 2 18:30:03 CEST 2014

2014-04-02 17:54, roger.sperrling at telia.com skrev:
> PP Västmanland & Co,
> Detta är ju f.ö. precis vad jag direkt sa till er när jag fick höra om detta elände med valstugan.....- och också direkt kollade med en jurist att det var/är olagligt och regelstridigt.....
> Alltså att denna typ av särbehandling och diskriminering av ett parti versus andra INTE är tillåtet!

Korrekt. Har läst grundkurs i juridik på universitetsnivå och sysslat med juridiska frågor
och följer debatten inom juridiken.  Så jag hade önskat att stadsjuristen dök upp i stället
för denne personen som inte bryr sig om att kommunen bryter mot lagen.

Här är nyhet från mitt deltagande i Radio Västmanland:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5826832

Det som är viktigt och tänka på är att denna uppmärksamhet är något
som normalt brukar innebära att det partiet blir vinnare i EU valet.
Så skedde med Junilistan 2004 och Piratpartiet 2009. Så denna uppmärksamhet
är bra då den får folk att gå och rösta. (annars är det största problemet
i EU valet att folk inte tar det på allvar och valskolkar).

Så det är bra att vi då får synas.

PS EU valet handlar inte om skola,omsorg och vård (dessa frågorna är inte EU frågor).