[pp.se.vastmanland] Fwd: Velstuga

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Wed Apr 2 20:39:42 CEST 2014

2014-04-02 18:30, Anders S Lindbäck skrev:

> Korrekt. Har läst grundkurs i juridik på universitetsnivå och sysslat med juridiska frågor
> och följer debatten inom juridiken.  Så jag hade önskat att stadsjuristen dök upp i stället
> för denne personen som inte bryr sig om att kommunen bryter mot lagen.
>
> Här är nyhet från mitt deltagande i Radio Västmanland:
>
> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5826832

Vi får hjälp av MP.

P R E S S M E D D E L A N D E

MP: Fel att utestänga Piratpartiet från valstugorna!

Miljöpartiet Västerås anser att Piratpartiet (PP) som blev invalda i Europaparlamentet skall ha en av åtta valstugor inför valet till Europaparlamentet i maj 2014. Principen är att de partier som är invalda i ett parlamentet erbjuds valstugor!

Under onsdagen uttalade sig Thomas Wulcan från Tekniska kontoret att alla partier som är invalda i riksdagen skall få plats vid Sigmatorget för valstuga inför valet till Europaparlamentet.

Vi i Miljöpartiet Västerås anser det vara fel princip! Valet till Europaparlamentet i maj handlar om andra frågor än inför höstens val. I detta fall så anser vi kommunen gör fel som erbjuder Sverigedemokraterna (SD) valstuga men inte Piratpartiet. SD sitter inte i Europaparlamentet, det gör Piratpartiet, säger Johannes Wretljung Persson, (MP) 1:e vice ordförande i Valnämnden Västerås.

Miljöpartiet kommer ta upp detta med de andra partierna och Valnämnden för att få till en förändring! Principer är till för att hållas. SD fick ingen valstuga inför valet 2010, Naturligtvis skall det ha det till valet i höst som alla andra partier!

För mer information kontakta:

Johannes Wretljung Persson, (MP), 1.e vice ordf. Valnämnden; 070-3694845

Johannes och jag skall snacka vidare imorgon - jag har även bjudit in honom till
vårt möte på kalle imorgon - men han har inte tackat ja ännu.