[pp.se.vastmanland] Svar Re: Bryssel-eventet och resekostnader, & ang. stöd för lokala röst-befrämlande insatser, m.m....

ROGER SPERRLING roger.sperrling at telia.com
Thu Feb 27 08:21:18 CET 2014

Nils Agnesson
Swedish liaison officer MEP Amelia Andersdotter Piratpartiet
076-199 98 84
nils.agnesson at piratpartet.se
c/c PP Västmanland

ANGÅENDE DINA KOMMENTARER I NEDANSTÅENDE MAIL OM STÖD FÖR LOKALA AKTIVITETER
M.M.

Bäste Nils,

Korrekt.....

Men.... det hjälper nog inte mycket att det sitter några data-nördar i
Västerås och tycker att man skall dra in bidragen till Västmanlands
Symfoni-orkester heller....

För det skapar bara en bild av PP som kulturfientliga idioter - bättre att
bredda och ÖKA stödet till de ädla konsterna, kultur och ett brett register
av musik.... För det ger MER pengar och besparingar tillbaka än vad det
kostar och är en god sak i sig dessutom... Och DET har seriös forskning
visat och vi ju nu vetat om i flera årtionden!

Jag har nu dessutom redan - på tal om att göra något - lagt ner flera tusen
kronor och mer än 1000 timmar på möten, kurs, resor och aktiviteter lokalt
och regionalt....

Men PP från regionen och Västerås har inte en endaste gång rest hit ut (ca
60 km...) till Skinnskatteberg för att ha något möte....

Och senaste mötet som vi planerade (förra Lördagen) då vi skulle dela ut
lappar utanför ICA, COOP och Systemet - blev inställt några timmar innan det
skulle gå av stapeln....

Det är det jag talar om och tycker att vi må försöka göra något åt.....

Och Du undrar i Ditt mail också:  "Vad konkret kan partiet göra för att du
ska kunna värva fler röster?"

SVAR:  - Det finns många sätt - och det borde det finnas folk centralt OCH
regionalt som vet och begriper och har idéer och insikter om....

Jag har som  "Miljöpartist" varit med om att starta upp verksamheter och
både lokala, regionala och nationella partier och parti-apparater både i
Sverige och i flera andra länder....

Men då MED mera stöd och förståelse från parti-kamrater på alla plan -
liksom med smärre bidrag för resor och papper, skrivar-bläck, möten,
etc.....

Undrar var det är - för det hjälper inte mycket med bara lite "löst prat"
här i PP's Västmanlands-avdelning....

Du hävdar också: "Partiet centralt kan inte åka till din stad och anordna
aktiviteter."

SVAR:  Men.... det är just DET som behövs - alltså att någon mer från
centrala parti-apparaten och/eller från PP regionalt kommer ut på
välplanerade möten, om vi skall få upp röstetalet till den nivå som gör att
vi kommer in i fullmäktige, Landsting och Riksdag....

Jag kan ju annars som en erfaren snart 64-åring generalist, entrepenör och
multi-akademiker fixa och ordna det allra mesta - så ingen behöver lära en
gammal hund och som mig skita....!

MEN.... vad jag försöker säga - är att det i STARTEN behövs mera hjälp OCH
att det kanske INTE är rimligt att jag även skall behöva betala dyrt för att
få vara parti-idealist för PP...

Allt detta jobb och dessa insatser MÅSTE dock göras för att vi skall ta oss
upp i val-träsket...!

Vi höres och syns......

Roger Sperrling  &  Co
PP Skinnskatteberg