[pp.se.vastmanland] etablering av PP i Skinnskatteberg// och Skinnskattebergdemokraterna, m.m.

ROGER SPERRLING roger.sperrling at telia.com
Wed Jan 15 11:34:48 CET 2014

Andreas & Co,

Skall ta nästa vecka ta kontakt med både Skinnskattebergsdemokraterna (som
tröttnade på sosse-hegemonin....)

Alltså:

>      Sune Larsson, civilingenjör
>      Carl-Erik Fredman, företagare
>      Göran Andersson, fritidsledare
>      Marie Stam, fritidsledare
>      Satu Andersson, säljare
>      Johan Kristofersson, chaufför
>      Sofia Forsström, lärarstuderande
>      Malin Jansson, företagare
>      Ingela Svensson Sjöström, löneadministratör
>      Marianne Haapala, undersköterska
>      Tova Nyström, undersköterska
>      Hans Rundberg, behandlingsassistent

Liksom dito för att höra om Nick Uhlin, Skinnskatteberg - vill/kan tänka sig
att engagera sig igen och gå med i Piratpartiet ?

Denna vecka är jag fullt uppbokad med att flytta ut ur min klinik-lokal;
alltså den som jag föreslog att vi skulle ha till partilokal t.v./åtminstone
fram till valet för PP i Skinnskatteberg!

Utan lokal blir det mycket svårare nämligen att få med sig folk och ha möten
etc - härute på landet kan vi ju inte hoppa in på ett brett urval av
restauranger och kaféer etc....

Jag blev nu dock tvungen att istället sälja av lokalen och inventarier, alla
media och data och tele-utrustningen, etc....

Jag vill nu först se vad som sker på mötet i Sala..... OCH vad dessa
personer som DU föreslår .... OCH ett antal personer som JAG har/har haft/
kontakt med; m.fl. säger om framtiden, valet etc.... om att engagera sig
i/för PP lokalt och regionalt osv....

Det känns lite som Moment 22 - när jag/vi först skall få röster och komma in
i fullmäktige - och SEDAN få medel till en lokal etc.... när det DEFACTO är
så att det FÖRST måste till en lokal för att mötas i och utgå från osv FÖR
ATT öht ha någon chans att synas, höras och få de röster som behövs....!

Mitt hemmakontor ärt rätt så trångt....

Och enda alternativet är om vi för en liten peng kanske istället kan dela
lokal med/vara i den lilla lokal som alliansen hyr/har här i centrum inne i
samhället i Skinnskatteberg?!

Roger