[pp.se.vastmanland] Antal hushåll i västmanland

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Tue Jun 24 08:36:56 CEST 2014

Jag hade fel då jag påstod att det fanns 30 000 hushåll i västerås. Det finns totalt 62 tusen hushåll
eller då ca 30 000 i västerås östra valkrets.

Sifforna är
1. Antal boende i kommunen
2. Antal som man vet var de bor (dvs har adress för)
3. procent av 2 av 1
4. Antal hushåll.
5. Hur många som bor i varje hushåll.

Eller om man vill det
Skinnskatteberg har 2138 hushåll,
Sala 9 923 hushåll
Västerås har 62 887 hushåll.

Detta förändrar lite i hur många som vi behöver beställa om vi vill dela ut
till alla hushåll i västerås men om vi skall skall trycka det själva så behöver
vi ca 35 000. Då vi har så många valsedlar för västerås så tror jag på att vi bör
försöka få ut ett flygblad med information.

Typ A5 flygblad. Det skulle då kosta ca 5000 kr för 40 000 stycken flygblad.

Vill vi i stället ha 6-bladigt (dvs A4 som vikts 2 ggr) så kostar det ca det dubbla.

Data finns här:

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Helarsstatistik---Kommun-lan-och-riket/367830/
Västmanlands län
	259 054 	252 629 	97,5 	116 772 	2,16