[pp.se.vastmanland] Det här kan kanske vara intressant att se/läsa - alltså hur borgarna nu snor PP's teser och ideer....

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Fri Mar 14 16:32:58 CET 2014

2014-03-14 12:35, ROGER SPERRLING skrev:
> Men Du hade ju satt upp en tid för konstituerande möte för att forma ett "PP Skinnskatteberg" !?
>
> Och både jag och andra tyckte också att det skulle vara bra OCH gå lättare att få med andra/nya medlemmar OM det redan var/blir bildat en lokal-avdelning; även om det bara sker med tillfälliga styrelse-medlemmar etc från PP-regionen tills vidare...!

Kallelsen är till 25 mars - dvs om 11 dagar. Den måste ut 2 veckor före mötet.

När det gäller medlemskap så kommer den styrelse som väljs den 25 vara den som rapporteras till Partistyrelsen och risken
är stor att de kommer underkänna föreningen om den innehåller 4 medlemmar från västerås.

Så ser det som mycket fördelaktigt om det kan fixas fler medlemmar som då även kan tänka sig
stå på kommunlistan.

Risken är annars stor att föreningen underkänns och vi inte kommer få ställa upp i valet
till skinnskatteberg.

Du har bollen. Du känner folk på orten. Fråga alla du känner och se om du kan övertala
några till och ställa upp. 2 till räcker förmodligen 5 vore bättre.