[pp.se.vastmanland] Tillstånd för Valstuga affichering etc

Mattias Lennartsson mattias.lennartsson81 at gmail.com
Thu May 1 22:44:22 CEST 2014

Jag var förbi Bauhaus idag när jag var vid Erikslund.

Jag kollade på den här skivan:
http://www.bauhaus.se/hard-board-import-3-0mm.html

Ej slut i lager trotts vad som står på sidan. Fanns många kvar.
För 60kr/styck, borde räcka till 6 affischer. Det var lite oklart hur bra
den tål vatten,
men han trodde att om man tejpar runt kanterna borde den klara regn.

Sedan tittade jag på den här:
http://www.bauhaus.se/planhyvlat-v-a-45x45mm.html

Pris 9kr/m, de såldes i bitar om 4,2 meter för 25kr/st.

Hyvlade plankorna verkar mycket trevligare eftersom de ohyvlade var ganska
grova
med risk för stickor.

Tillverkas antagligen enklast och snabbast med häftpistol.

Totalt pris:

Ett ben: 6,25 + 60/6 = 16,25 kr/skylt (60st = 975 kr)

Två ben: 2x6,25 + 60/6 = 22,5 kr/skylt (60st = 1 350 kr)

10 skivor, 15-30 plankor. Borde gå på ett släp.

Sedan behövs det låna en släpkärra och bil med krok (kanske kan lånas
pappas släp,
dock är det väldigt litet och kan behöva två rundor).

Sedan behöver vi någon stans vi kan såga och häfta samman detta. Kan
möjligtvis
vara vid mina föräldrars sommarstuga, fast det är 2,5mil utanför Västerås.
Något
närmare är fördelaktigt.

/Mattias

Den 1 maj 2014 16:15 skrev Anders S Lindbäck <vetgirig at kunskapssamhallet.se>