[PP.Skane] Polis tillstånd

Anders Hedberg anders.hedberg at factorycode.com
Thu Oct 18 21:45:34 CEST 2007

Hej, verkar som man faktiskt kan ringa in och söka tillstånd, eller så
skiljer de på ansökan och anmälan ? Telefon 114 14 så får man fråga sig
fram...

Kan du kolla det imorgon? annars får vi lösa på något annat sätt, verkar som
de även har en epostadress...

mvh Anders H.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=42751
<http://www.polisen.se/inter/nodeid=42751&pageversion=1.jsp>
&pageversion=1.jsp

Sök tillstånd hos Polisen

Ansökan om tillstånd eller anmälan ges in till Polisen på den ort där
sammankomsten ska hållas. En ansökan ska göras skriftligen i god tid och om
möjligt senast en vecka innan sammankomsten. En anmälan kan göras muntligen
och ska helst ske fem dagar innan. Polisen får bara i undantagsfall vägra
tillstånd till en allmän sammankomst. Skälet till det kan vara att det finns
risk för oroligheter.

Efter att ansökan har lämnats in tar Polisen kontakt med arrangören för att
inleda en dialog om hur sammankomsten ska genomföras.

  _____