[PP.Skane] stim-avgifter och kollektiva licenser

Anders Hedberg anders.hedberg at factorycode.com
Fri Apr 9 13:21:38 CEST 2010

Dispositiv - Har för mig att det är olika i olika länder. I Sverige
kan man inte avtala bort den ideella upphovsrätten, men har för mig
att det går i USA och då förmodligen även i andra anglosaxiska länder.
Tror inte man kan göra det med patent ens i USA, man är alltid
uppfinnaren där med stort U.

Det var en debattartikel i DN som touchade ämnet lite. Rosen
presenterade någon sorts utredning -
http://www.dn.se/debatt/upphovsratten-maste-ha-klara-och-begripliga-regler-1.1074080

mvh Anders H. lite stressat ;-)

>>> PP.Skane at lists.pirateweb.net