[PP.Skane] funkar den här fortfarande?

John Nilsson john at milsson.nu
Sat Feb 27 16:50:19 CET 2010

2010/2/26 <teirdes at gmail.com>

> Du borde kanske titta på http://piratepad.net/ameliasflossmotion
> också. Fick precis ett okej-mejl från Richard Stallman så jag känner
> mig lite smånöjd. Väntar nu bara på att FFKPs styrelse ska uttala
> sig. Hoppas sedan mobilisera lite stöd inom partiet för en gemensam
> motion till årsmötet *röstfiska*

Jodå, jag stödjer båda motionerna. Med lite kommentarer
1. Den första missar lite målet långsiktigt, tror jag, men jag tror det kan
vara en bra utgångspunkt kortsiktigt. Om inte annant för att debattera
grundläggande principiella ställningstagenden.
2. Den andra tycker jag låter som en bra början. Misstänker att den kommer
att ta en stund att precisera dock. Exakt vad skall tolkas som missbruk? En
annan variant, som föreslagits av andra, är att lägga på en avgift ökar
exponentiellt med didan, missbruk eller ej.

det skulle hjälpa med lite utförligare kortsiktiga och långsiktiga
> förslag på konkreta politiska åtgärder för att få struktur på arbetet
> här nere. det ger en mer att förhålla sig till, och förhoppningsvis
> skapar det också bättre förutsättningar för privatpersoner på
> hemmaplan att engagera sig utan att känna sig överväldigade av
> informationsmängden men annars måste sortera sig igenom för att ha ens
> en utgångspunkt.

Kortsiktigt handlar det nog mest om utbildning. Att ta Lessigs, Benklers,
Moglen, Anderson och andras material och sammanställande på ett
lätttillgängligt sätt för dem som inte är intresserade av frågan.

Mvh,
John