[PP.Skane] News server

teirdes at gmail.com teirdes at gmail.com
Mon Mar 1 07:11:05 CET 2010

On Sat, Feb 27, 2010 at 05:21:35PM +0100, Patrik Greco (Ung Pirat) wrote:

> News server vs. epost lista kan jämföras med Emacs vs. vi
> Skillnaden är inte så stor men det blir nästan som en religion runt
> det.

Jo, det verkar inte bättre än så.

Om jag använde andra newsservrar eller någonsin varit en flitig
usenet-användare skulle jag säkert ha varit mindre skeptisk. Just nu
föreställer jag mig dock en extra bit mjukvara jag regelbundet måste
köra bara pga Piratpartiet i södra distriktet.

Du kan alltid muta mig med ytterligare informationsflöden jag behöver
sådan mjukvara för att hålla koll på.

Mina nuvarande informationsintag utgörs av

-feedreader
-e-postklient
-browser
-twitter i emacs