[Pp.se.goteborg] Ny PA-anläggning och valstugetillstånd

jacob.hallen at piratpartiet.se jacob.hallen at piratpartiet.se
Fri Aug 6 01:51:02 CEST 2010

Hej,

jag har köpt en batteridriven PA-anläggning som kan tas med av en person.
Jag har skaffat en liten kärra till den och försett kärran med ett
flaggfäste. Tanken är att vi ska kunna köra "instant" torgmöte med en
talare och en eller ett par flygbladsutdelare. För ögonblicket har Olof B
utrustningen, men ni är alla betrodda med att låna den om ni vill köra
aktivitet med tal.

Jag själv planerar att köra ganska mycket efter att jag kommer tillbaka
hem den 13 augusti och jag kommer att behöva folk som följer med ut och
delar ut flygblad. Aktiviteten kommer att vara väldigt väderberoende, med
korta ledtider. Platser som Angered Centrum, Hammarkullen, Kortedala Torg,
Västra Frölunda och Backaplan kommer att besökas. Folk som har förslag
på bra platser med mycket folk i rörelse i grannkommunerna eller på
andra ställen i Göteborg får gärna framföra dessa.

Jag skickar in ansökan om tillstånd att ställa upp valstuga i morgon.
Det ska gälla från den 15 augusti enligt ansökan. Förutom Brunnsparken
söker jag tillstånd att stå på Kungsportsplatsen, Götaplatsen och
diverse platser utanför centrum. Eftersom jag inte kan nås på telefon
under kommande vecka hänvisar jag polisens frågor om ansökan till Olof
B.

Jacob Hallén
Valkretsledare