[pp.se.vastmanland] JULFEST m.m.

ROGER SPERRLING roger.sperrling at telia.com
Thu Dec 5 10:10:00 CET 2013

Bäste Anders & Co,

Är det någon som vill samåka till Julfest i Stockholm eller Göteborg som Anna skrev om i sitt utskick....?

ELLER...... – skall vi ordna något eget?

Jmfr nedanstående som jag skrev till ledningen i PP...

PP

Bästa Anna & Co,

Kan tänka mig att ha en lokal/regional JULFEST i form av ett knytkalas här hemma hos mig i Södra GODKÄRRA häruppe i Bergslagen/SKINNSKATTEBERG....

Och blir det för många för att få plats här hemma – så både har jag...  och finns det också här i närheten flera alternativa bra lokaler som vi kan låna eller hyra in oss på för en liten eller symbolisk penning!

Har också en liten gäststuga, om det är några som inte orkar köra hem/om det “blir sent”...!?

Och det finns dessutom både ett hotell och flera B&B m.m. runtomkring...!

Jag försöker ju få till en lokal-avdelning; eller åtminstone ställa upp i lokala kommunal-valet här genom region-avdelningen för Västmanland.....

– Så att vi till att börja med åtminstone får någon eller ett par representanter för PP i kommunfullmäktige...

Behöver dels därför sssm lära känna och få kontakt med så många som möjligt av lokala och regionala PP-anhängare; och både aktiva och passiva medlemmar...

Även folk från t.ex. östra delen av Värmland.... liksom södra delen av Dalarna.... och västra delen av Uppland.... liksom norra delen av Sörmland – skulle vara hög-intressant att få träffa!

Här i “det röda bältet” är folk innerligt trötta på sosse-hegemonin som suttit i 50 – 100 år här, och som för längs’ stelnat i sina roller – och som sitter mest bara för att sitta kvar vid makten...

Och de unga har ö.h.t. inga reella alternativ att rösta på – eftersom både V... och t.o.m. MP har degenererat och mest bara är ett slätstruket stödparti till S...

Liksom att borgar-packet är så ensidiga i sin syn på både lokala omständigheter och den vidare omvärlden, integritetsfrågor, etc – att de inte heller är något faktiskt alternativ för reflekterande människor!

Vore därför mycket tacksam om jag snabbt och effektivt dels kan få lite draghjälp för att trumma ihop folk till både ett JULMÖTE... och dels för att få igång en mera permanent dialog här inom och mellan sagda regioner!

ROGER SPERRLING

BRUNNSVÄGEN 8

739 91 SKINNSKATTEBERG

roger.sperrling at telia.com