[pp.se.vastmanland] Piratpartiet Nyhetsbrev: Nyhetsbrev 131213 - [PP14261]

ROGER SPERRLING roger.sperrling at telia.com
Sat Dec 14 10:50:25 CET 2013

Piratpartiet Nyhetsbrev: Nyhetsbrev 131213 - [PP14261]Bästa Anna & Co,

Stort Tack för ett intressant utskick/Nyhetsbrev 131213!

Det är MYCKET intressant och glädjande läsning!

- Och vi har ju i PP både bra svar på vad... och HUR man skall lösa sagda problem och kunskaper etc m.a.p. några av dessa områden och frågor som både “för dagen” och inför EU-valet i vår.... liksom i riksdags-valet etc nästa höst  -kommer att vara/bli de allra mest heta och avgörande debatt-frågorna och inte minst för att attrahera väljare och garantera oss deras röster!

Integritetsfrågorna och “bråken” runt FRA och NSA och dylikt kommer t.o.m. successivt och med mass-medias påtryckningar etc att bli stegvis allt hetare dag-för-dag framledes....

Och det finns också en hel del angränsande frågor om både dessa/berörda temata – liksom flera andra inom områden som skola, sjukvård och kultur och miljö – som vi måste skapa mera kompletta program runt....!

Liksom vi även i ännu högre grad må bygga upp mera kompetens med avseende på och inom; och SÄRSKILT nu även lokalt/inför lokal-valen...

Men.... vi som skall verka lokalt och kämpa hela den återstående tiden inför sagda val; liksom helt säkert även i första hand kommer att hamna på de valbara fullmäktige- etc platserna ute i kommunerna och landstingen, måste ha lite mer konkret stöd och raka kommunikationsvägar till PP-ledningen.

Tror inte att jag är ensam om att tycka så – ÄVEN om både jag och många andra ganska precis VET och FÖRSTÅR vilka frågor och teman etc som vi skall driva för att kunna få och attrahera både yngre och äldre väljare av BÅDA könen och från alla håll i samhället!

Jag vill gärna kunna jobba på heltid med detta..... – och har en liten billig lokal med snabbt BB och telefon, fax, dator, skrivare, etc....

Går det t.ex. på något sätt att få fram något mindre anslag (för hela eller delar av) kostnaderna för dylika/dessa faciliteter ...?

Jag kan och vill utföra mycket arbete på ideella grunder – men det är ju inte varken möjligt för de flesta av oss  - eller rättvist att också behöva betala för att få göra detta....!

Har frågat om detta förut; och fått till svar från både PP regionalt.... och PP centralt..... att PP bygger på gåvor och donationer.

Detta är dock inget svar på min fråga!

Utan jag undrar, och vill ha svar på, om några av dessa kronor – oavsett VAR de kommer ifrån - kan nyttjas för att få igång.... och sätta fart på lokal-avdelningar som vår här i Skinnskatteberg (inklusive kanske i samma svep även kunna stimulera till ansatser i angränsande kommuner som Fagersta, Surahammar, Hallstahammar, Lindesberg, Köping, Kopparberg, Sala, m.fl.?!

För det räcker ju inte med att det sitter några enstaka data-spels-freak och pokulerar inne i gröten i Västerås och några andra storstäder – ut-i-fall att vi skall kunna ta ett stort och också absolut nödvändigt steg framåt även i kommunerna och landstingen i de kommande valen!

Mvh,

ROGER SPERRLING

PP, Skinnskatteberg