[pp.se.vastmanland] Förbifart Stockholm något för valet nästa år?

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Wed Mar 27 15:22:43 CET 2013

2013-03-27 13:57, Christoffer Holmstedt skrev:
> http://supermiljobloggen.se/nyheter/2013/03/forbifart-stockholm-forsenas-igen-2
>
> Förbifart Stockholm försenas så att det ska startas till nästa sommar
> efter(?) EU-valet och innan(?) rikdagsvalet. Kan detta bli en valfråga
> eller har skeppet seglat redan?
> Kan det påverka oss i Mälarregionen eller är det främst tågspåret till
> Stockholm som är intressant för oss?
>
> Själv är jag skeptiskt till projektet och ser gärna mer satsningar på
> infrastrukturen för tåg.

Det kommer förmodligen vara en valfråga i stockholm. Tror inte det kommer
beröras mycket i politiken i västmanland. För våra väljarna är det för långt borta.

När det gäller tågspåret till stockholm så har det presenterats en lösning.
Det kommer finnas 4-spår till stockholm om 12 år :(  De kommer gräva
ner det och köra i tunnlar med tunnelbanan.

Kommer ta lång tid innan vi får bättre kommunikationer med stockholm alltså.

3b är annars ute på by remiss just nu för den som vill se det - finns utställning
om förändrat plan:

http://projekt3b.se/