[pp.se.vastmanland] Fw: Lokal-avdelning

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Tue Nov 19 18:50:28 CET 2013

2013-11-19 17:11, ROGER SPERRLING skrev:

> PIRATPARTIET & Co,
> Har intresse av att bilda en lokal-avdelning av PP och supporta andra eller själv ställa upp i kommunal-val etc i Skinnskattebergs kommun...
> Önskar dessutom sssm kontakt med andra regionala och ev. lokala företrädare - som lämpligast väl då är för Västmanlands län.
> Tacksam för att få kontakt sssm.
> Mvh,
> ROGER SPERRLING

Välkommen till piratpartiet.

Jag vill gärna se att vi ställer upp i skinnskatteberg. Det är en liten kommun och det behövs inte
ens 100 röster för att komma in i kommunfullmäktige. Så jag tror att det finns goda chanser att komma
in om man bestämmer sig för att ställa upp.

Tyvärr har vi bara ca 10 medlemmar i skinnskatteberg så det kan bli svårt att då bilda lokalförening
för just den kommunen. Men att ställa upp i valet kan göras via föreningen Piratpartiet Västmanland
Så det kan vi fixa även om bara 2-3 personer kan tänka sig ställa upp i kommunvalet och stå på listan.

Vi har regelbundet träffar i västerås - nästa träff är på tisdagen nästa vecka kl 19. Har du möjlighet
att deltaga på den ? Vi tänkte hålla den på fiket kalle på spången mitt emot VLT-huset.

/Anders