[pp.se.vastmanland] Fw: Lokal-avdelning

ROGER SPERRLING roger.sperrling at telia.com
Wed Nov 20 10:01:46 CET 2013

Bäste Anders,

Tack för snabbt svar och Din positiva inställning till att starta ett PP i
Skinns'berg!

Om några av dessa 10 medlemmar som vi har i kommunen kan tänka sig att stå
på listan/valsedeln; och ev. då tillsammans med mig - om det tycker att jag
duger....?!

Så skall jag absolut se till att vi får minst några hundra röster - och så
att vi både kommer in i fullmäktige med minst en eller två ledamöter och
dito i diverse nämnder etc, så att "spelet kan börja".... !

Men VAD behövs för att bilda en lokal-förening?

Och hur många måste vi vara för att få valsedlar tryckta....  och
partibidrag, etc... ?

Jag har varit borta ett antal år från Sverige - så jag kommer varken ihåg
eller vet riktigt exakt HUR reglerna ser ut nu....

Måste man samla in 50 namn också - eller hur är det egentligen numera...?

Men detta med att man kan ställa upp via föreningen Piratpartiet
Västmanland - låter ju som en enklare och snabbare/bra lösning!

Jag ska absolut också försöka komma till "Kalle på spången" på Tisdag kl 19
för att träffa Dig och andra meningsfränder..... !

- Och Du menar väl alltså den 26 November?!

Roger