[pp.se.vastmanland] Ingen valstuga nu i höst

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Thu Aug 21 09:16:40 CEST 2014

Blev uppringd av tekniska nämnden som då meddelande per telefon att vi kommer inte få en valstuga som i EU valet.

I stället kommer vi få tillstånd att då sätta upp ett partytält/bokbord i nedre delen av gatan där vi 2010
hade vår lilla valbod.

Vi har fått tillstånd för att sätta upp plakaten.

Jag tycker inte vi bör överklaga detta utan i stället sätta upp en schema för vilka dagar
vi skall sätta upp bokbord och vilka vi skall ha partytält på platsen.

Eftersom vi har aktiviteter både lör 30 aug och 6 sep på annan plats så känns
det som vi kör partytält lördagen 13 augusti och så sätter upp ett bokbord
(UP har ett som går att transportera(det finns hemma hos mig just nu)) de vardagarna vi kampanjar.

vi skulle iofs kunna sätta partytält både 30 aug om vi har fler
som hjälper till och de andra aktiviteterna då görs samtidigt. Men det kräver
då att fler dyker upp på aktiviterna samtidigt.

För er som missat det så har Gustav Nipe bokat att komma den 28 aug och hjälpa
till med välkomnandet av 1-orna på högskolan.

Här finns bokningen av aktiviteterna - vissa kanske måste vi skippa om inte
folk kan dyka upp:

http://piratepad.net/ppvval2014kalender

Har ni någon aktivitet vi borde deltaga på så kan ni skriva in den i paddan.