[pp.se.vastmanland] Möte i sala för att få igång oss där ?

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Sat Jan 11 18:37:50 CET 2014

Hej alla,

hoppas ni inte missat att jag nu fixat ihop en aktivistkurs som kör på söndager
med start nästa söndag. En person från köping har även anmält sig förutom de 5
som skrev upp sig på medlemsmötet den 15de.

Jag har snackat lite med Björne att få igång en uppstart av Sala.
Kom på att ni andra även borde känna till detta:

Vad säg som att skicka ut kallelse till officiellt möte att bilda PP Sala som
hålls den 1 feb ? Då måste kallelsen ut senaste fredag den 17 jan (den skall ut 2 veckor
i förvag).  (samma möte bör då ta beslut om att ställa upp i valet och att då även
ta beslut om hur listan skall se ut).

Kollade tåget så antingen åker men med 10 eller 12-tåget - med det senare
anländer man till Sala kl 12.56.  Alternativt så hittar vi någon som kan tänka
sig agera chafför och skjutsa oss i bil.Då kan vi ägna en timme att gå runt på stan och
dela ut flygblad och så ha mötet kl 14.

En tänkbar mötesplats är Café Dreambook som verkar ha Internet och verkar satsa
på ens social miljö. Jag gillar vad de skriver här:

http://www.cafedreambook.se/Om_oss

De har öppet till 16 så vi kan gå dit och fika under 2 timmar och så fixa
allt praktiska (givet vi kan locka dit tillräckligt många så det går att starta upp förening
och få ihop en lista).

Känner du till det stället ?  Kan du gå förbi och kolla om det känns väldigt öppen
eller om det då går att vi då kan sitta lite avskilda och hålla möte och snacka politik ?

Alternativet är denna som då ochså kan vara ett bra ställe  - tror det var där
vi var 2010 och som gör lite sociala satsning med tillställningar ibland ( men ingen
den 1 feb):

http://www.cafejernvagen.se/start

Även där är det öppet till 16 en lördag.

Hittade dem via denna länken: http://www.sala.se/Startsida---Turistbyran/Ata/Cafeer/

Skinnskatteberg med ?

Vi borde även se om det går att hållande liknande möte i Skinnskatteberg och se
om det går att få något att hända där. Här är det svårare för vi behöver här
hitta fler medlemmar. I Sala finns ett 20 tal medlemmar så där kanske det går
att göra något. I Skinnskatteberg behöver vi fixa nya medlemmar.