[pp.se.vastmanland] Möte i sala för att få igång oss där ?

roger.sperrling at telia.com roger.sperrling at telia.com
Mon Jan 13 07:26:21 CET 2014

PP-Västmanland & Co,

Jag/Skinnskatteberg är med på noterna.....

Kan apropos Sala-mötet också kanske köra en del folk också/agera chafför - om det ges bidrag till soppan....

Och vi kan/bör absolut göra samma/liknande sak här i kommunen för att få fler medlemmar etc....

Här - på denna lilla/långt mindre ort än Sala -  så anser jag dock att det allra viktigaste är att ha en liten egen lokal att jobba i och ifrån....

Jag skall sälja av/avveckla min lilla klinik-lokal som ligger i centrum; och DEN skulle passa bra för detta!

MEN jag skall ju inte betala för den - utan  det bör PP ge bidrag till f.o.m. nu fram till valet åtminstone....

Och OM vi kommer in i fullmäktige etc; som vi BORDE kunna göra - så är det lämpligt att ha kvar den lilla lokalen som partihuvudkvarter....

Där finns redan bredband, skrivare, telefon (med bra nummer), fax, skrivbord, pentry med utrustning, kylskåp, WC, etc, etc.....

Här ute i buschen är ju detta med en lokal essentiellt för att kunna få igång en aktivitet...!

Ser f.ö. fram emot att få meddelande om tid och plats för mötet i Sala på Söndag.....

Med vänlig hälsning,

ROGER SPERRLING

Brunnsvägen 8

739 91 SKINNSKATTEBERG

Tel   +46 - (0)222 - 151 00

Fax  +46 - (0)767 - 69 69 75

Mbl  +46 - (0)767 69 69 16

Car  +46 - (0)70 - 349 13 90

roger.sperrling at telia.com

SKYPE-adress:  roger.sperrling

  ----Ursprungligt meddelande----Från: vetgirig at kunskapssamhallet.seDatum: 2014-01-11 18:37Till: <pp.se.vastmanland at lists.pirateweb.net>Ärende: [pp.se.vastmanland] Möte i sala för att få igång oss där ?Hej alla,hoppas ni inte missat att jag nu fixat ihop en aktivistkurs som kör på söndagermed start nästa söndag. En person från köping har även anmält sig förutom de 5som skrev upp sig på medlemsmötet den 15de.Jag har snackat lite med Björne att få igång en uppstart av Sala.Kom på att ni andra även borde känna till detta:Vad säg som att skicka ut kallelse till officiellt möte att bilda PP Sala somhålls den 1 feb ? Då måste kallelsen ut senaste fredag den 17 jan (den skall ut 2 veckori förvag).  (samma möte bör då ta beslut om att ställa upp i valet och att då äventa beslut om hur listan skall se ut).Kollade tåget så antingen åker men med 10 eller 12-tåget - med det senareanländer man till Sala kl 12.56.  Alternativt så hittar vi någon som kan tänkasig agera chafför och skjutsa oss i bil.Då kan vi ägna en timme att gå runt på stan ochdela ut flygblad och så ha mötet kl 14.En tänkbar mötesplats är Café Dreambook som verkar ha Internet och verkar satsapå ens social miljö. Jag gillar vad de skriver här:http://www.cafedreambook.se/Om_ossDe har öppet till 16 så vi kan gå dit och fika under 2 timmar och så fixaallt praktiska (givet vi kan locka dit tillräckligt många så det går att starta upp föreningoch få ihop en lista).Känner du till det stället ?  Kan du gå förbi och kolla om det känns väldigt öppeneller om det då går att vi då kan sitta lite avskilda och hålla möte och snacka politik ?Alternativet är denna som då ochså kan vara ett bra ställe  - tror det var därvi var 2010 och som gör lite sociala satsning med tillställningar ibland ( men ingenden 1 feb):http://www.cafejernvagen.se/startÄven där är det öppet till 16 en lördag.Hittade dem via denna länken: http://www.sala.se/Startsida---Turistbyran/Ata/Cafeer/Skinnskatteberg med ?Vi borde även se om det går att hållande liknande möte i Skinnskatteberg och seom det går att få något att hända där. Här är det svårare för vi behöver härhitta fler medlemmar. I Sala finns ett 20 tal medlemmar så där kanske det gåratt göra något. I Skinnskatteberg behöver vi fixa nya medlemmar._______________________________________________pp.se.vastmanland mailing listpp.se.vastmanland at lists.pirateweb.nethttp://lists.pirateweb.net/cgi-bin/mailman/listinfo/pp.se.vastmanland