[pp.se.vastmanland] Möte i sala för att få igång oss där ?

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Tue Jan 14 22:03:32 CET 2014

2014-01-13 07:26, roger.sperrling at telia.com skrev:
> PP-Västmanland & Co,
>
> Jag/Skinnskatteberg är med på noterna.....
>

> Kan apropos Sala-mötet också kanske köra en del folk också/agera chafför - om det ges bidrag till soppan....

Alternativet är i så fall tåg - så bensinpengar kan vi skrapa ihop.
Vi får se hur vi gör gällande detta och vilka som åker med.

> Och vi kan/bör absolut göra samma/liknande sak här i kommunen för att få fler medlemmar etc....
>

> Här - på denna lilla/långt mindre ort än Sala -  så anser jag dock att det allra viktigaste är att ha en liten egen lokal att jobba i och ifrån....

Piratpartiet har idag inga lokaler öht i hela sverige. Det finns tankar på att skaffa en i stockholm
för att vara central för valet - men ännu har ingen lokal hittats. Det är först om partiet kommer in
någonstans som det då kan bli aktuellt med att betala för fast lokal.

Ung pirat har hyrt ett rum i uppsala och stockholm (som delas av Pirateshop). Men annars
är det här med lokaler något som partiet faktiskt inte har - vi är i dagsläget ett
litet parti med små resurser.