[pp.se.vastmanland] Valupptakten i Sala gick bra

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Sun Jul 27 20:18:44 CEST 2014

Den debattartikel vi skickade in i början av veckan kom in i fredagens nummer
av Sala Allehanda så vi kunde snacka om det när vi gick runt och dessutom så
gick flygbladen åt så jag har inga kvar. Helt black på flygblad.

Jag tror mattias har en massa ? För annars måste vi beställa allmänna flygblad
och det hoppas jag vi slipper ?

Björne har en massa affischer för han har mest delat ut flygblad så
jag kommer tar med mig de han har över hem nästa gång vi åker till Sala.

Nästa träff i sala:

4 augusti är det grillnatta i Sala så då kör vi än en gång. Tåg går 16.27
och hem 21.09 så det är bara och hänga på. Det blir som vanligt. Dela ut flygblad
sedan en matbit och snack om allehanda ting och så avslutar vi med lite mer
flygblad till alla nya som hunnit dyka upp under tiden vi tagit det lugnt.

Möte i västerås ?

Vi behöver uppstartsmöte inför valet i Västerås - när passar det - kanske redan
tisdagen den 5 augusti ?  Borde väl fått trycksakerna tills dess.
Vi får se.

Status inför valet ?

Vad gäller annars. Status på valsedlar ? Hur är det med mötet inför valet
bör vi söka tillstånd ? Jag tror vi kanske bör vänta till efter det mötet
med de andra partierna som simon fått kallelse till.

Plakat.

vi har nästan 30 delvis hela och så har vi 25 stolpar som vi behöver
köpa bakstycke till. Har fixat skruvar så det är bara och bestämma en
dag som vi kan snickra ihop fler plakat.
B1 bilderna på Anna och Amelia kan vi återanvända (amelias behöver då fixas
till lite och ta bort att hon är EU parlamentariker). Jag har inte räknat
och kolla om vi bara kan köra med EU valsbilderna för plakaten eller om vi då bör
satsa på annat.

Hemsidan.

Vi borde uppdatera hemsidan och bättre förklara vår politik och vilka
politikerna är med egna sidor i stället för en stor för alla.

Möte i västerås ?

Vi behöver uppstartsmöte inför valet i Västerås - när passar det - kanske redan
tisdagen den 5 augusti ?  Borde väl fått trycksakerna tills dess.
  Eller kanske lördagen den 9 augusti så snickrar vi ihop plakat då ?