[pp.se.vastmanland] Finns en modig tjej ?

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Thu Mar 6 20:35:10 CET 2014

Eftersom vi inte har några tjejer som varit med på mötena så är det få sådana på våra listor.
Jag tänkte mig då att skicka ut följande till alla i västerås - vad tror ni om denna ?

Hej västeråspirater,

finns det en modig tjej bland er eller känner du en modig tjej ?

I dagsläget så finns exakt NOLL ( 0 ) kvinnor på listan till kommunalvalet i Västerås.

Det är trist och tråkigt att det är så. Står man långt ner på listan så är chansen att bli vald rätt liten. Så att stå på listan behöver då inte innebära att man vill bli invald utan bara att man vill visa att man stödjer partiet och dess politik.

Tänkte därför helt enkelt be er kvinnor som är medlemmar att tänka er för en gång till att då kanske tänka sig att ställa upp i valet på Piratpartiets lista.

Tänkte därför be er män att tänka på - känner ni någon trevlig och modig kvinna som stödjer partiets politik som då kan tänka sig stå på listan så peka henne till webbplatsen

http://blipirat.nu  samt be henne skicka epost till mig så kan vi ta ett snack om saken.

Det är svårt att få kvinnliga väljare att rösta på partiet med bara män på listan. Så för att öka chansen att få en plats så vore det kul att även några tjejer vågar stå med på listan.

I valet 2010 stod det hela 4 tjejer på listan.

Ha det.
Anders