[pp.se.vastmanland] Finns en modig tjej ?

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Tue Mar 11 22:09:48 CET 2014

2014-03-11 11:28, ROGER SPERRLING skrev:
> PP-folket i Västmanland & Co,

Hej roger,

när det gäller bryssel så har jag träffat alla aktiva från västerås och ingen
tänker sig åka ner. Vi satte upp affischer på stan ikväll och diskutera valstuga
etc.  Ingen där tänkte sig att då åka till bryssel.

> Angående mera tjejer på PP-listorna etc enligt tidigare mail; inkluderat nedan:
>

> Vi måste dito också ffa ha en LÅÅÅÅÅÅNGT större andel som INTE är bara mest är data-nördar....

Fixa fram dem. Vi har idag mest data-nördar i partiet. Det vore bra om du kan
fixa fram fler medlemmar i skinnskatteberg - det skulle behövas minst 5 till.

När det gäller skinnskatteberg så finns idag bara 1 person som är medlem där
som kan ställa upp på listan. Den kallelse som är utskickat innebär att vi kommer
tvingas bilda en förening som består av bara 1 person från skinnskatteberg.

Det är trist att det är så - och risken är mycket stor att den föreningen kommer
bli underkänd av partistyrelsen. Enda lösningen är att hitta personer som då kan tänka sig bli medlemmar
i partiet och bor i skinnskatteberg och få dem att ansöka om medlemskap i Piratpartiet ASAP.

Skicka dem till http://blipirat.nu/ så kan de bli medlem direkt.

Kan du fixa det Roger ?

Vi i västerås kan tänka oss att sitta i styrelsen för PP Skinnskatteberg för
att då kunna få den startad. Men det vore bättre om majoriteten av styrelsen
då är från Skinnskatteberg. Men för det behövs att de blir medlemmar i Piratpartiet först.

PS Vi kommer ha en ekonomiassistent och en industriarbetare på landstingslistan
men ja det kommer bli mest datanördar och det är för att PP
är ett parti där främst datanördar engagerar sig.