[pp.se.vastmanland] Valstugan

Mattias Lennartsson mattias.lennartsson81 at gmail.com
Wed May 7 13:17:12 CEST 2014

Hej!

Sedan i morse står  valstugan på plats och vi har fått nycklar
till stugan. Jag och Simon har satt upp affischer utvändigt
så att det ser bra ut. Det som behöver göras är att inreda
stugan invändigt. Bord, etc. Om någon har kaffebryggare/
vattenkokare att låna ut vore det bra.

Det finns el-uttag och belysning. Dock ingen el ännu.

Jag, Simon och Anders har kommer ha varsin nyckel till
stugan. Låna av oss när det behövs.

Vårt markområde börjar längs högra stugväggen och åt vänster. Till
höger om det är folkpartiets mark.

Det är bra om man sätter upp beach-flaggan när man är i stugan
eftersom den syns bra på håll eftersom stugan inte är lila.

Jag har satt upp en padda där man kan skriva upp när man tänkte
vara vid stugan:

http://piratepad.net/valstuga-vasteras

Jag tror följande regler är bra:

Enbart EU-val affischer fram, bak och den högra sidan. Det förmedlar ett
klart och tydligt budskap. Fler affischer gör det inte bättre utan bara mer
rörigt. Folk hinner inte ta in mer än dessa affischer samtidigt. På den
högra
sidan sitter däremot lite blandade affischer.

När någon kommer in i stugan ska de ha en folder och valplattform med sig
ut!!
Eftersom de antagligen vill veta mer. Är de intresserade av upphovsrätt ska
de
också ha en bok, och om de vill de ska de också ha med sig lite give-aways
(pins, penna, klistermärken eller knapp).

Vi blandar inte in materialet "För sverige i framtiden", utan spar det
tills efter
EU-valet.

/Mattias