[pp.se.vastmanland] ta ner plakat, piratöl, m.m.

roger.sperrling at telia.com roger.sperrling at telia.com
Tue May 27 13:45:13 CEST 2014

Bästa Partikamrater och medlemmar i PP Västmanland & Co,

Tyvärr måste jag nu jobba igen - så jag kan knappast hinna vara med....

Men om piratölen kommer på någon lämplig/passande tid så kanske jag kan komma och bidra med mina synpunkter om vad som gick bra.....och vad som blev fel/gick dåligt - och som också är förklaringen till varför det gick-som-det-gick... och varför vi förlorade mer än hälften av våra röstare till FI och MP och SD.....

Enkelt egentligen; för det var/är folk som inte enbart låter sig imponeras av lite löst dator-prat om pirat-kopiering etc - som "hoppade av"......

Utan är alltså sådana som kräver lite mer omfattande bildning och insikter i partiet de röstar på, liksom ett större kultur- och miljö-medvetande och en annan profil på; och med mera folk i partiet som är kunniga om skol- och utbildnings-, liksom sjuk- och hälsovårds-frågor....och som är mer öppna för kvinnoperspektivet på ett helt annat sätt än vad vanliga datanördar vanligtvis är...

Så.....felet var alltså att det omtalade BREDDNINGSPROGRAMMET inte alls praktiserades och infördes - så som den goda tanken initialt väl var m.a.p. detta?!

Och DET hade nog bl.a. jag - med min ålder och särskilda profil m.t.p. utbildning, kunskaper och erfarenhet - relativt enkelt i åtminstone stora drag kunnat medverka till....!

Med vänlig hälsning,

ROGER SPERRLING

Cellphone  +46 - (0)767 69 69 16

roger.sperrling at gmail.com