[PP.Skane] Demonstration 3:e nov

Amelia Andersdotter teirdes at gmail.com
Wed Oct 17 21:31:20 CEST 2007

On 17/10/2007, PetraH <petrah at petrah.se> wrote:

> Hej alla
>
> Jag har fixat möjligen en talare, han är sak kunnig. Daniel Gustavsson från
> K-stad. Polispappert lämnar jag på fredag samtidigt som jag erbjuder en
> korvkiosk på stortorget 100 kr om vi får låna ström av dom 1 timme. Efter
> talarna anser jag att vi marcherar genom malmö. Vad sägs? Kläck gärna ideer
> då mitt huvud är trött nu =)

Jag har kontaktat SUF i Malmö och i Lund för att höra vad de säger.
Jag har också föreslagit en parti/politik-neutral demonstration (det
vill säga, ingen av oss framgår med namn) därför att jag har hört från
Snild att LUF oftast tar tid på sig att agera vilket ger oss dålig
blockneutralitet ifall vi framträder utan någon
blåablocketorganisation. Om någon annan kontaktar LUF så kanske det
kan ordna sig ändå.

> Så det som behövs nu är:
>
> 1. Nån form av ljudförstärkning
> 2. Fler talare

SUF har säkert båda. Följande aktion av danska IT-facket
(http://www.prosa.dk/om_prosa/polippix.php) att dela ut
krypteringsmjukvara klassades nämligen av danska justitieministern som
"kriminellt" i en rätt informell bemärkelse (mer här:
http://forum.piratpartiet.se/Topic84178-15-1.aspx) så de lär vara rätt
lacka.

SUF och SAC är fackföreningar, har kanske kontakter till
ljudanläggning etc. Dessutom har de stor erfarenhet av demos.

> 3. Någon som kan författa ihop ett bra email som vi skickar till ALLA
> medlemmar i skåne

Dessutom presskontakt.

> 4. Frivilliga pirater med bra ideer
> 5. Lite spikade tidpunkter och så

3 november har jag sagt till SUF nu eftersom vi då koordinerar med Sthlm.

> 6. Förslag till samlingsplats / resturang /korvalåda efter manifestationen
> 7. Lite käcka meningar vi kan gapa ut när vi går runt =)

Så länge vi inte blir väldigt många är det bättre att bara samlas på
ett ställe och där hålla en långdragen manifestation med kaffe, papper
med information och så vidare. Går man runt och sedan samlas ser man
färre ut, tror jag.

> Sedan undrar jag, jag är den sortens pirat som har snö käcka döskallar på
> mina mössor och boots, jag vet att vissa inte anser detta vara en bra
> dresscode. Men spelar detta någon roll i aktionen i fråga?

Nej.

/amelia