[PP.Skane] Introduktioner :D

Jens Rantil jens.rantil at telia.com
Mon Sep 10 07:16:08 CEST 2007

Okej, känns lite lustigt att presentera sig härifrån men jag får dra
mitt strå i stacken.

Jag heter Jens Rantil och har gått på många av Piratpartiets/Ung Pirat
Lunds möten under 2006-2007. Jag tror mig bestämt fortfarande officiellt
vara Kassör åt Ung Pirat Lund, hjälpte till under valdagen i förra valet
och var i sommar representant för Ung Pirat Lund vid Ung Pirats första
kongress i Uppsala.

Mitt intresse för Piratpartiet väcktes ur öppen källkodsrörelsen, men
jag ifrågasätter också exempelvis hur en stat tror sig kunna ha
förtroende från sina medborgare när de stämplar majoriteten av sina
ungdomar som fildelningsförbrytare.

Just nu studerar jag ett år i USA och har härifrån en fot i utvecklingen
av Ung Pirats hemsida samt i utbildningsmaterial inom internetsäkerhet
(http://forum.piratpartiet.se/Topic79193-264-1.aspx).

Justja, jag kallar mig "Ztyx" på de flesta ställen (forum, IRC med
mera).

Höres,

Jens