[PP.Skane] Piratläger (igen)

Amelia Andersdotter teirdes at gmail.com
Tue Sep 11 08:21:26 CEST 2007

Jag har fått svar från Magnus Eriksson på Piratbyrån som säger att han
gärna ställer upp förutsatt att han inte är uppbokad vilket han skulle
kolla om han var.

Peter Sunde på The Pirate Bay säger att både han och Magnus skulle
kunna komma ut tillsammans. Det betyder att vi har
upphovsrättsmänniskor.

---------------------------------------
Bör vi kanske gå ut och få anmälningar för lägret nu? Om vi huserar i
en scoutstuga kommer alla deltagare behöva sovsäck och liggunderlag
med sig. Tillsammans med mat kommer kostnaden per person ligga runt
200-250 kronor.

Mab har inte fått några nyheter från ungdomsstyrelsen än, men vi
kanske måste börja boka lokaler ändå om vi ska kunna få in
anmälningar.

------------------------
http://www.scoutregion.com/stugor/stugkatalog.htm <-- det här har
varit min källa över scoutstugor. Tollarp visade sig ligga mycket nära
Kristianstad vilket kanske inte är helt optimalt.

I Lomma (http://www.lommascoutkar.org/?v=garden&h=uthyrning) kan man
hyra för 1900kr/helg.
http://www.sodra.scoutregion.com/anlagg/gamleg.html Här fanns det
tydligen en stuga bra för kursverksamhet. billiga förbindelser till
Malmö och Lund, men troligtvis dyrt att hyra.

I övrigt är det inte säkert att jag tillåts hyra en stuga eftersom jag
är under 25 år gammal. Om någon vet vad vi har för finansiella medel
inom södra regionen och är över 25 år vore det bra om den kunde ringa.

Hälsar åter,
Amelia