[PP.Skane] funkar den här fortfarande?

teirdes at gmail.com teirdes at gmail.com
Fri Feb 26 07:18:15 CET 2010

On Thu, Feb 25, 2010 at 08:52:17PM +0100, John Nilsson wrote:
> Tjip Amelia!
>
> Jodå minst en annan pirat läser den här listan =D

Minst två, nu då. Du och Patrik Greco :D

> För mig då som inte hänger på några andra forum och listor i partiet längre:
> Hur går det egentligen där nere? Är det roligt?

Alla i partiet utom jag använder skype känns det som, så jag följer
inte så många interndebatter heller, eller för den delen något annat
(jag bojkottar bloggar och annat slentriantyckande).

Det går bra för mig här nere. Jag arbetar med pervasive information
technologies just nu, och reglering/forskningsstöd för sådana
projekt. Mycket informationshantering, typ, hur ger man privatpersoner
kontroll över sin egen information, och hur kan man avhjälpa
informationsövertag. Det är helt uppenbart att "privatliv" inte kan
förstås på samma sätt i ett samhälle där information och
sammankoppling av information utgör merparten av samhällsstrukturen,
så det är någonting vi egentligen behöver prata mer om: vad behövs för
att den information som finns inte ska skada medborgarnas anonymitet,
autonomitet och möjligheterna att utvecklas och agera i frid och
ro. Blabla.

Det är ganska roligt här.

Du borde kanske titta på http://piratepad.net/ameliasflossmotion
också. Fick precis ett okej-mejl från Richard Stallman så jag känner
mig lite smånöjd. Väntar nu bara på att FFKPs styrelse ska uttala
sig. Hoppas sedan mobilisera lite stöd inom partiet för en gemensam
motion till årsmötet *röstfiska*

det skulle hjälpa med lite utförligare kortsiktiga och långsiktiga
förslag på konkreta politiska åtgärder för att få struktur på arbetet
här nere. det ger en mer att förhålla sig till, och förhoppningsvis
skapar det också bättre förutsättningar för privatpersoner på
hemmaplan att engagera sig utan att känna sig överväldigade av
informationsmängden men annars måste sortera sig igenom för att ha ens
en utgångspunkt.

/amelia