[pp.se.vastmanland] Tillstånd för Valstuga affichering etc

Mattias Lennartsson mattias.lennartsson81 at gmail.com
Wed Apr 30 17:35:36 CEST 2014

Hej!

Jag tror att EU-pallar kan bli svårt att använda för de väger så mycket.
Ska man ha två per affisch
så blir det väldigt många pallar. Kan bli närmare ett ton med pallar. Så
även om vi lyckas få låna dem
gratis är det en väldigt otymplig lösning.

Den enkla och billiga lösningen är antagligen något liknade den här skivan:
http://www.bauhaus.se/oljehardad-board-3-0mm.html

Det måste vara något som klarar vatten utan att ändra form, men det får man
kolla upp först. Beskär
man ned affischerna något går att få ut 6st per skiva. De blir då storleken
61x81,5 cm.

Sedan häftar man fast dem med klammer på en passande plankbit som man slår
ned i marken.

Ex sådan här:
http://www.bauhaus.se/planhyvlat-v-a-28x70mm.html

10-15 skivor
20 plankor om c:a 3 meter

Pris: ca 1 500 - 2 000 kr.

Är man några personer kan de säkert tillverkas på några timmar.

/Mattias