[PP.Skane] Möte någon gång framöver?

Amelia Andersdotter teirdes at gmail.com
Tue Sep 4 11:10:33 CEST 2007

Hej allihop,

Vi borde ha ett möte någon gång framöver. Jag har lovat mig själv att
jag faktiskt ska ta och ringa runt till scoutstugorna i Skåne ikväll.
Jag har samlat på mig telefonnumrena till några stugor i området runt
Eslöv, eftersom de ligger relativt "centralt" i Skåne, och
förhoppningsvis kan vi för mindre än 1500 kronor få en hel helg till
vårat läger (planerat till v. 44 eller v. 45).

Stugorna för närvarande på listan är Rårödstugan (Eslöv) och Tollarp,
som båda ligger inne i orterna i fråga (bra för att komma åt), plats
för 25-30 personer med kök. Finns en stuga i Harlösa också som är
billig men ligger ute på vischan.

Det andra är om vi ska organisera någon sorts demonstration och när
denna i så fall ska äga rum och i vilket syfte. Vi har i Malmö en
kampanj för övervakning från politikerna som inte är helt
överensstämmande med vad det faktiskt finns för forskning om kameror
och deras trygghetsskapande effekt...

Jag har listat ett antal evenemang under hösten i Malmö här:
http://forum.piratpartiet.se/Topic82993-188-1.aspx

Inge Garstedt tror jag är mest intressant, som moderat
justitiedepartementsmedlem, men indiska ambassadören kan säkert också
vara rolig om man intresserar sig för patentfrågorna.

yarr osv,
Amelia