[PP.Skane] Möte någon gång framöver?

kevin liddell liddellpower at hotmail.com
Tue Sep 4 17:13:37 CEST 2007

> [...]
>To: pp.skane at lists.pirateweb.net
>Subject: [PP.Skane] Möte någon gång framöver?
>Date: Tue, 4 Sep 2007 11:10:33 +0200
>
>Hej allihop,
>
>Vi borde ha ett möte någon gång framöver. Jag har lovat mig själv att
>jag faktiskt ska ta och ringa runt till scoutstugorna i Skåne ikväll.
>Jag har samlat på mig telefonnumrena till några stugor i området runt
>Eslöv, eftersom de ligger relativt "centralt" i Skåne, och
>förhoppningsvis kan vi för mindre än 1500 kronor få en hel helg till
>vårat läger (planerat till v. 44 eller v. 45).

Där finns en stuga som heter "humlebo" eller om den ligger i humlebo,
iallafall, det är Staffanstorps scoutkår som har hand om den och jag har för
mig att den inte är överdrivet dyr heller.

>Stugorna för närvarande på listan är Rårödstugan (Eslöv) och Tollarp,
>som båda ligger inne i orterna i fråga (bra för att komma åt), plats
>för 25-30 personer med kök. Finns en stuga i Harlösa också som är
>billig men ligger ute på vischan.
>
>Det andra är om vi ska organisera någon sorts demonstration och när
>denna i så fall ska äga rum och i vilket syfte. Vi har i Malmö en
>kampanj för övervakning från politikerna som inte är helt
>överensstämmande med vad det faktiskt finns för forskning om kameror
>och deras trygghetsskapande effekt...

dom hade en ganska intressant artikel i dagens sydsvenskan om att
bredbandsbolagen ska få möjlighet att stänga av fildelare med nya metoder
(vite) B-delen sida 3 längst till höger.