[PP.Skane] stim-avgifter och kollektiva licenser

teirdes at gmail.com teirdes at gmail.com
Sat Apr 10 14:53:57 CEST 2010

On Sat, Apr 10, 2010 at 02:43:29PM +0200, John Nilsson wrote:
> Det diskuteras problem och lösningar fram och tillbaka. Men det fundamentala
> problemet är väl att vi fortfarande inte är överens om vad problemet är?
>
> Så som svar på frågan vart pp står i frågan tycker jag att det enkla svaret
> är att pp inte delar problemformuleringen och därför inte heller kan ta
> ställning till "lösningen" utöver att den inte löser några av problemen som
> piratpartiet ser.
>
> Eller?

Det beror också på hur man ser på Piratpartiet.

De senaste två-tre åren har merparten av Piratpartiets offentliga
retorik gått ut på att upphovsrätt inte får gå ut över medborgerliga
rättigheter (implicit däremot på icke-medborgares rättigheter...? :P)

ett sätt att lösa det vore att se till att en
prenumerationstjänst gjorde medborgare untouchable by legislation?

/amelia