[PP.Skane] non-compliance med standarder vanligt --> hur?

Jens Rantil jens.rantil at piratpartiet.se
Wed Mar 10 14:01:21 CET 2010

Hejhej,

Några exempel på standarder som inte följer standarder helt:

   - HTML-rendering i många e-postklienter (bland annat Microsoft Outlook).
   - HTML och CSS standarder följs inte, precis som du säger, av internet
   explorer 6. Notera dock att det finns många små quirks i de flesta
   webbläsare, men IE 6 är allra värst!
    - Microsoft ActiveDirectory, en standard för att bland annat kunna
   administrera användare på ett Windows-nätverk, följer delvis en standard som
   heter LDAP.
   - Det finns många små USB-kontakter (som har korrekt USB-kontakt till
   datorn) till bland annat externa hårddiskar (jag kan ge dig ett märke
   ikväll, om du vill) och mobiler (nämnvärt: iPhone).

Förstod inte riktigt om det bara var icke-relaterade produkter du var ute
efter eller ej. Jag kan inte svara för sådana.

/J